فهرست مطالب

معرفی ۴ تا از بهترین لپ‌ تاپ‌های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۳

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های برنامه نویس‌ها، داشتن بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی است. شاید برای تازه نفس‌های دنیای برنامه‌نویسی خرید بهترین لپ‌تاپ چندان با اهمیت نباشد، اما آگاهی و آشنایی با چندتا از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی چه برای تازه کاران و چه برای برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای خالی از لطف نیست.

بهترین لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی کدام است؟

به نظر می‌رسد برای خرید بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی عوامل مختلفی تاثیر گذارند که از فرد به فرد متفاوت است و در نتیجه تنها کیفیت لپ‌تاپ عامل اصلی نخواهد بود. در ادامه چندتا از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی را معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید براساس اولویت‌های خود هر کدام را که مناسب بود انتخاب کنید. امیدواریم در این مقاله بتوانیم راهنمای خوبی برای خرید بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی برای شما باشیم.

معرفی ۴ لپ‌تاپ برنامه‌نویسی برای حرفه‌ای‌ها

یک لپ تاپ مناسب برنامه‌نویسی برای تست سریع و یکنواخت کد طراحی شده است، بنابراین باید پردازنده و رم قابل‌توجهی داشته باشد. این نوع لپ‌تاپ به همان اندازه که قدرتمند است باید کاربری راحت نیز داشته باشد. یک صفحه کلید با کیفیت برای تایپ سریع کدها و نمایشگری که پس از ساعت‌ها استفاده به چشمانتان فشار نیاورد نیز کاملا ضروری خواهد‌ بود. 

اگر علاقه‌مند به مسافرت هستید و یا به خاطر شرایط خاص شغلی‌تان بیشتر وقت خود را  در سفر می‌گذرانید، برای حمل بهترنیاز است لب تاب کم حجم و سبک در اختیار داشته باشید. به جز این عوامل شاید موارد دیگری نیز وجود داشته باشد که شما به آن فکر کرده‌اید. اما در نهایت مجموعه‌ای از این موارد در کنار شرایط مالی می‌تواند در اولویت انتخاب هر یک تاثیر گذار باشد.

در مجموع، بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی بر روی چند نکتهٔ اصلی تمرکز دارند:

  • پردازنده‌ها

  • رم

  • صفحه کلید

  • سرعت ذخیره‌سازی

صرف نظر از برند‌های مختلف لپ‌تاپ، اگر این چهار عنصر در یک لپ‌تاپ باشند، به احتمال زیاد به عنوان یک لپ‌تاپ برنامه نویسی خوب شناخته می‌شوند.

در ادامه تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه‌نویسی جهان را برای معرفی آورده‌ایم که شاید بتوان آنها را به عنوان گران‌ترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی نیز در نظر گرفت.

لپ‌تاپ (HP Spectre x360 (2021

لپ‌تاپ‌های اچ پی همیشه جزء بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه‌نویسی برای کاربران بوده‌اند. لپ‌تاپ HP Spectre x360 (2021) نسبت به سال‌های گذشته به روزرسانی قابل‌توجهی داشته‌است. مشخصات آن با نسل یازدهم پردازنده‌های Core اینتل و گرافیک Intel Iris Xe همراه با طراحی بی عیب و نقص باعث شده‌ است که این نسخه در بالای لیست بهترین لپ‌تاپ‌های معرفی شده برای برنامه‌نویسان قرار بگیرد.

این لپ‌تاپ با طراحی سنگ‌های قیمتی و نمای براق و عمر باتری فوق‌العاده طولانی، نه تنها یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است، بلکه جز سرسخت‌ترین‌ها نیز هست.

مشخصات فنی لپ‌تاپ (HP Spectre x360 (2021

CPUنسل یازدهم اینتل Core i5 – i7
گرافیکIntel Iris Xe Graphics
رم8 تا 16 گیگابایت
صفحه نمایشAMOLED multitouch
ویژگی های صفحه نمایش13.3 اینچ FHD (1920 x 1080) IPS BrightView میکرو لبه چند لمسی WLED با نور پس‌زمینه – مورب 13.3 اینچ 4K (3840 x 2160) UWVA BrightView micro-edge
حافظهفضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت – 2 ترابایت SSD

چرا لپ‌تاپ (HP Spectre x360 (2021 بخریم؟

  • پردازنده‌های قدرتمند اینتل Whiskey Lake

  • عمر باتری 12 ساعت

  • کم حجم، سبک و قابل حمل

لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X1 Extreme Gen 4

اگر بودجهٔ قابل توجهی برای خرید لپ تاپ اختصاص داده‌اید، لپ‌تاپ  Lenovo  ThinkPad X1 Extreme می‌تواند برای شما گزینهٔ مناسبی باشد؛ اما ممکن است از لحاظ قیمت مقداری از سایر رقبا گران‌تر باشد. این لپ‌تاپ با پردازندهٔ نسل یازدهم و یک کارت گرافیک جامد در یک بسته فیبر کربنی و آلومینیومی قوی در هر زمینه‌ای می‌تواند اعلام حضور کند. 

مشخصات فنی لپ تاپ ThinkPad X1 Extreme Gen 4 عبارت است از :

مشخصات فيزيکي                                                 

ابعاد  253.8× 359×19.9 ميلي‌متر – وزن: 1.8 کیلوگرم

CPU

تا نسل هشتم اینتل Core i7

  گرافیک

Nvidia GeForce GTX 1050Ti با طراحی Max-Q

حافظهٔ رم

حافظهٔ رم : 16 گیگابایت تا 64 گیگابایت DDR4

صفحهٔ نمایش 

      15.6” FHD (1920 x 1080) – 15.6” 4K UHD 

فضای ذخیره‌سازی                                                                                        

حداکثر 1 ترابایت SSD

چرا Lenovo ThinkPad X1 Extreme بخریم؟

  • ایستگاه کاری سیار شدید

  •  گزینه‌های پیکربندی چندگانه

  • پکیج مقاوم فیبر کربن و آلومینیوم

 

 

لپ‌تاپ مک بوک پرو ( MacBook Pro 13-inch (M2, 2022

با وجود اینکه مک بوک پرو 13 اینچی اپل (M2، 2022) نسبت به نسخهٔ پیشین خود تغییرات ظاهری نداشته است اما بهبودهایی را در آن مشاهده می‌کنیم که باعث می‌شود مقرون به صرفه‌تر از قبل باشد. به لطف آخرین تراشهٔ M2 اپل، عملکرد و عمر باتری نسبت به نسل قبلی‌ش بهتر شده است و در تست‌های CPU تک و چند هسته‌ای بهتر از مدل M1 عمل می‌کند.

نکتهٔ قابل توجه در این نسخه این است که حتی در زمان استفاهده طولانی مدت، که بیش از 15 ساعت طول می‌کشند نیز، خنک و بی‌صدا عمل می‌کند.

مشخصات فنی  ( MacBook Pro 13-inch (M2, 2022:

صفحه نمایش

صفحه نمایش 13.3 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 با فناوری P3 و True Tone

گرافیک 

GPU یکپارچه 10 هسته ای

رم

8 تا 24 گیگابایت

فضای ذخیره سازی

256 گیگابایت – 2 ترابایت SSD

CPU

Apple M2 با CPU 8 هسته‌ای

چرا ( MacBook Pro 13-inch (M2, 2022 بخریم؟

  • تراشهٔ +M2 عملکرد درخشانی دارد.

  • عمر باتری عالی

  • تقریبا بی‌صدا در حال استفاده

این مدل مک بوک تنها دارای دو پورت تاندربولت است که از این بابت ممکن است موارد مشابه را به این مدل ترجیح دهید. اما اگر برای نیازهای برنامه نویسی خود، به دنبال مک بوک پروی مقرون به صرفه‌تری هستید، این لپ‌تاپ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

لپ‌تاپ ۱۴ اینچی اپل مدل (MacBook Pro 14-inch (2023

مک بوک پرو 14 اینچی (2023) را می‌توان یک لپ‌تاپ فوق‌العاده در ردیف بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی دانس؛اگر شمالاکچری‌پسند هستید این لپ تاپ را گزینهٔ پیشنهادی ما به شماست!

این لپ‌تاپ با قدرتی خیره‌‌کننده، عمر باتری نفس‌گیر و صفحه‌نمایش XDR با حداکثر روشنایی 1600 نیت، بلندگوهای عالی و میکروفون داخلی به راحتی در میان رقبا می‌درخشد. درگاه کارت SD، یک پورت HDMI و سه درگاه Thunderbolt 4 به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات جانبی لازم را با این لپ‌تاپ در اختیار دارید.

با این حال، ممکن است MacBook Pro بیشتر از حد معمول، گران به نظر برسد. به عنوان راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ پیشنهاد می‌دهیم اگر پروژه‌های پیچیده و سنگینی با لپ تاپتان انجام نمی‌دهید، مک بوک ایر (M1 و M2) برای شما مناسب‌تر است. در هنگام خرید حتما به این گزینه‌ها هم فکر کنید.

مشخصات فنی لپ‌تاپ اپل مدل  (MacBook Pro 14-inch (2023:

CPU

Apple M2 Pro 10-core – M2 Max 12-core

گرافیک

GPU یکپارچه 16 هسته ای – 30 هسته ای

جنس بدنه

تمام آلومینیوم

مشخصات صفحه‌نمایش

صفحه نمایش 14.2 اینچی Liquid Retina XDR

نوع باتری

لیتیوم پلیمری با ظرفیت 52.6 وات ساعت

چرا (MacBook Pro 14-inch (2023 بخریم؟

  •  بهترین صفحه‌نمایش در لپ‌تاپ

  • تکنولوژی True Tone, روشنایی 500 Nits, زاویهٔ دید 178 درجه

  • تاچ پد چند لمسی با قابلیت سنجش فشار

سخن پایانی

به هر حال هر چه زمان جلوتر می‌رود همه چیز پیشرفته‌تر و قدرتمندتر می‌شود که لپ تاپ‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین دلیل، جدیدترین‌ و بهترین لپ‌تاپ‌ها همیشه برای برنامه نویسان جذاب خواهد بود. اما اگر می‌خواهید هنگام خرید کمی کمتر به جیب‌تان فشار بیاید، با دقت بیشتری خرید کنید؛ مثلا پردازنده‌های نسل هشتم، پردازنده‌های اینتل به بالاتر، برای برنامه‌نویسی مناسب است. اگر از طرفداران اپل هستید، می‌دانید که هم اینتل و هم سیلیکون اپل می‌تواند نیاز برنامه نویسان را به خوبی برآورده کنند.

 

نویسنده: رویا گلماه

نویسنده: رویا گلماه

سایر نوشته‌ها
نویسنده: رویا گلماه

نویسنده: رویا گلماه

سایر نوشته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *