فهرست مطالب

چند تکنیک ترند طراحی و توسعه‌ٔ وبسایت

.
اصلا عجیب نیست که در این دنیای که تغییرات لحظه به لحظه اتفاق می‌افتند، هر روز شاهد جدیدترین تکنیک‌های طراحی و توسعهٔ وب‌سایت باشیم. همانطور که فناوری‌های مختلف شکل می‌گیرند، طراحی و توسعهٔ وب‌سایت نیز اوج گرفته و مسیر‌های تازه‌ایی را می‌پیماید.
بنابراین؛ بهتر است که همواره دانش خود را به‌روز نگه‌داریم، از جدید‌ترین تکنیک‌های طراحی وتوسعه‌ٔ وب آگاه باشیم و با استفاده از این تکنیک‌ها و ترفند‌‌ها، کاربران و مخاطبان خود را شگفت‌زده کنیم.


فهرست مطالب
دستیار‌های جست‌وجوی صوتی
چت‌ربات‌‌های هوش‌مصنوعی
دنیای متاورس و دنیای وب
اینترنت اشیا و دنیای وب
تجربه‌ٔ چندگانه
توسعه‌ٔ بلاک‌چین در توسعهٔ وب‌سایت

تکنیک‌های طراحی و توسعهٔ‌وب با روش‌های باور نکردنی

حرکت قطار دیجیتالی شدن، نزدیک به  سرعت نور! پیشرفت فناوری و تقاضای فزاینده برای داشتن تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده و جذاب‌تر برای کاربران، آگاهی از جدیدترین فناوری‌های توسعهٔ‌وب را به یک چالش اساسی برای کسب‌وکارها در هر حوزه‌ای تبدیل کرده است.
ترفند‌ها و تکنیک‌ها در توسعهٔ‌وب، گاهی اوقات سریعتر از آن چیزی که قابل پیاده‌سازی باشند تغییر می‌کنند، همچون قلّه‌ایی که هر‌چقدر می‌روی به بالای آن نمیرسی!
این‌ پیش‌روی‌ها آنقدر سریع ‌هستند که بازهم فناوری‌های پرکاربرد امروزی در نهایت منسوخ می‌شوند و کسب‌وکارها همواره باید درحال یافتن راه‌حل‌های جدیدی برای حفظ و گسترش مخاطبان آیندهٔ کسب‌وکار خود باشند.
اما!؟ چگونه می‌توانیم بفهمیم در بین این دنیای دیجیتال متغی‍ّر، کدام روند توسعه‌ٔوب ارزش پیاده‌سازی دارد؟ چگونه می‌توانیم آنها را به مناسب‌ترین شکل ممکن در پروژه‌های خود به کاربگیریم و اصلا این فناوری‌های جدید چه مزایایی می‌توانند داشته باشند؟
مطمٔنا بهتر است در ابتدا با شرایط کلی کسب‌وکار خود آشنا باشیم و بعد تصمیم بگیریم که کدام تکنیک می‌تواند بهترین تصمیم برای کسب‌وکار ما باشد.هرچند اگر بخواهیم تمام این تکنیک‌‌هارا بیان کنیم باید یک مقاله به طول کرهٔ زمین بنویسم، بنابراین تعدادی از پرکاربردترین ترفند‌های طراحی و توسعه‌ٔ وب‌سایت را در ادامه بیان می‌کنیم که امیدواریم همان ترفندهایی باشند که برای کسب‌وکار خود به آن نیاز دارید.

دستیارهای جستجوی صوتی از جدید‌ترین ترفند‌‌های دنیای‌وب

دستیار‌های صوتی، یکی از جدید‌ترین تکنیک‌‌های جست‌وجوی کاربرانِ‌ دورانِ حال‌حاضر است.
امروزه، هر گوشی هوشمند، به یک دستیار‌صوتی دیجیتال (سیری برای آیفون، دستیار گوگل برای گوشی های اندروید) مجهز شده‌است و بلندگوهای هوشمند آمازون، سونی و اپل به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته اند.
جالب است بدانید!
آمارها نشان می‌دهد، در سال 2022، نیمی از مصرف کنندگان آمریکایی، به‌طور روزانه، از جستجوی صوتی استفاده کرده‌اند.

چرا کاربران، به سمت جست‌وجو‌های صوتی، پیش‌رفته‌اند؟

۱-استفاده‌ٔ راحت از دستیا‌ر‌های صوتی


جستجوی صوتی، سریع و راحت است!
به همین دلیل است که امروزه، دستیارهای صوتی (از جمله بلندگوهای هوشمند مجهز به هوش‌مصنوعی) به روش‌های جدیدِ خرید‌های آنلاین تبدیل شده‌اند.
دستیارهای صوتی همچنین ابزاری ارزشمند هستند برای افرادی که دچار اختلالات بینایی‌اند یا در تایپ کردن مشکل دارند. چرا که امکان دسترسی به اطلاعات و تکمیل کارها را به‌آسانی برای آنها فراهم می‌کنند.
دستیار‌های صوتی، قیمت مناسبی دارند!
دستیارهای صوتی دیجیتال در تلفن‌های هوشمند، با هزینهٔ اشتراک ماهانهٔ قابل قبول، امکان استفادهٔ گسترده‌ایی را فراهم می‌کنند.
از دستیار صوتی در کسب‌و‌کار خود استفاده کنید!
بهینه‌سازی جستجویِ صوتی یکی از روندهایِ اصلی تجارت‌الکترونیک است که برای همه‌ٔ مشاغل در سراسرِ دنیای‌ِ وب قابل اجرا است.
به‌عنوان یکی از جدید‌ترین تکنیک‌های توسعهٔ وب، طراحی وب‌سایت خود را با موتور‌های جست‌وجوی صوتی، هماهنگ کنید.

چرا دستیار صوتی را به وب‌سایت خود اضافه کنیم؟

بهینه‌سازی فروشگاه اینترنتی شما برای موتورهای جستجوی صوتی، به کاربران کمک می‌کند تا
محصولات ما را سریع‌تر و راحت‌تر پیدا کرده و بدون کلیک‌های اضافی خرید کنند. خدمات بهتر و رضایت بیشتر!

۲-امکان پشتیبانی و خدمات پس‌از فروش را ساده‌تر کرده، به‌ویژه برای کسانی که با تایپ‌کردن مشکل دارند.
۳- به صاحبان مشاغل آموزشی کمک می‌کنند تا سرعت آموزش را در دانش‌آموزان خود افزایش دهند.

 

 چت‌ربات‌های هوش مصنوعی، یک ترفند فوق العاده در توسعهٔ وب!

Chat Gbt، یکی از جدید‌ترین هوش‌مصنوعی دنیای وب بود که اخیرا معرفی شد. ربات‌های چت هوش‌مصنوعی برنامه‌های رایانه‌ای هستند که از پردازش زبان طبیعی (NLP) و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای درک ورودی‌های کاربر و ارائه پاسخ‌های مرتبط استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی چه‌کاری انجام می‌دهد؟

هوش مصنوعی (AI) بر فعالیت‌های روزمره ما در اینترنت تأثیر می‌گذارد و تجربیات بهبود یافته‌ای را ارائه می‌کند، بدون اینکه کاربران حتی متوجه شخصی‌سازی محتوایی که در پشت صحنه رخ می‌دهد، باشند.
آنها را می‌توان در پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت‌ها، برنامه‌های پیام‌رسانی و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای استفاده‌ٔ مخاطبان گسترده‌ای به کار گرفت.
توجه! توجه!
یک ربات چت هوش مصنوعی در وب‌سایت خود قرار دهید!
چت‌بات‌های هوش‌مصنوعی‌، خریداران را در پیدا کردن محصولات مناسب راهنمایی می‌کنند. این یعنی کاهش ساعت کاری مشاوران ، کاهش میزان خطای انسانی، صرفه‌جویی در منابع مالی شرکت و بدست آوردن بالاترین رضایت کاربری!
یادگیری ماشین می‌تواند سلاح مخفی شما برای پیشی گرفتن از رقبایتان باشد!
چرا؟
چون دستیاران هوش‌مصنوعی می‌توانند وظایف مختلفی را انجام دهند!
از جمله پاسخ دادن به سوالات متداول کاربران، برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها، ارائه توصیه‌ها، ارائه پشتیبانی از مشتری و شرکت در گفتگوهای کوچک.

ترکیب دنیای متاورس با دنیای وب!


متاورس یک محیط آنلاین پیشرفته است که در آن کاربران می‌توانند با استفاده از واقعیت‌افزوده، واقعیت مجازی و سایر فناوری‌های پیشرفته با یکدیگر و با اشیاء دیجیتال تعامل داشته باشند تا ترکیبی یکپارچه از محیط‌های واقعی و مجازی را تجربه کنند.
پیشرفت در فناوری‌های وب؛ تقاضا برای تجربیات مجازی، بازی و شبکه های اجتماعی؛ پذیرش گسترده AR/VR؛ و امکانات خلاقانهٔ متاورس را به یک روند توسعهٔ وب داغ تبدیل کرده است.
چرا متاورس را در وب‌سایت به کار ببریم؟
تعامل بیشتر با مشتری
شناخت بیشتر برند
فرصت های درآمدی جدید
مزیت رقابتی و نوآوری
بینش ارزشمند در مورد رفتار و ترجیحات مشتری

با توجه به رشد گسترده‌ٔ متاورس، سخت است که کاربرد دقیق آن در توسعهٔ وب‌سایت بیان کنیم، اما مشخص است که متاورس در توسعه‌ٔ وب می‌تواند بسیار مفید باشد.
از متاورس در کسب‌وکار خود استفاده کنید!
لطفا کمی صبر کنید!
متاورس ساختار پیچیده‌ای دارد و به‌کار‌گیری آن نیازمند بودجهٔ زیاد و کار فراوان است. با این حال، می‌توان از موفقیت شرکت‌های بزرگی که عناصر متاورس را برای به‌دست‌آوردن مزیت رقابتی در کسب‌وکار خود پیاده سازی کرده اند، ایده گرفت.
به عنوان مثال؛ به‌کار‌گیری واقعیت مجازی در تجارت الکترونیک می‌تواند تجربهٔ خرید محصولات را جذاب‌تر کند و به خریداران ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای تعامل با محصولات بدهد.
شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند از فناوری متاورس برای ایجاد ماژول‌های آموزش مجازی و تجربیات مراقبت از بیمار استفاده کنند.
بنابراین؛
در هر صنعتی که هستید، متاورس می‌تواند وجه تمایز شما با رقبایتان باشد. به مزایای آن فکر کنید!

اینترنت اشیا یا Internet of Things- IoT

اینترنت اشیاء را می‌توان به عنوان شبکه‌ای از دستگاه های مجهز به اینترنت تعریف کرد که در آن انتقال داده‌ها نیازی به دخالت انسانی ندارد.
این یک ترفند عالی در توسعه‌ٔ وب‌سایت خواهد بود. پیش بینی می‌شود که در سال 2025 حدود 30 میلیارد دستگاه اینترنتی فعال باشد.
حضور قدرت‌مند اینترنت‌اشیا در دنیای وب!
اینترنت‌اشیا ثابت کرده است که یکی از قدرتمندترین روندهای توسعه‌ٔوب است، چرا که انتقال پیوستهٔ داده‌های جمع‌آوری شده را ممکن می‌سازد.
سیستم‌های به کار‌رفته در اینترنت‌اشیا با مقدار زیادی داده کار می‌کنند که از حسگرهای مختلف جمع آوری شده و برای انتقال از طریق شبکه‌های ابری پردازش می شوند.

اینترنت اشیا چه کمکی به توسعهٔ وب‌سایت می‌کند؟

این فناوری، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به شیوه‌ای سریع با مشتریان درگیر شوند و تجربیات شخصی ایجاد کنند. علاوه بر این، IoT می‌تواند برای ایجاد ارتباط پیشرفته بین مدل‌های عملیاتی مختلف و طرح‌بندی وب‌سایت استفاده شود.
این فناوری همچنین با کاربردهای گسترده ای مانند دوربین‌ها، حسگر‌ها، تجهیزات سیگنالینگ و مواردی از این دست ارائه می‌شود که به حل موثرتر نیازهای مشتری کمک می‌کند.

مزایای اینترنت اشیا در توسعهٔ وب چیست؟

اینترنت اشیاء مزایای گسترده‌ایی در توسعهٔ‌وب دارد.
اما این مزایا چه هستند؟
۱- اینترنت اشیا نتایج دقیقی را بدون تاخیر یا خطا در انتقال داده ارائه می‌دهد.
۲- می‌تواند وظایف و فرآیندها را خودکار کند و در نتیجه کارایی را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهد.
۳- از فناوری‌های امنیتی قدرتمند پشتیبانی می‌کند که از داده‌های تجاری و کاربری محافظت می‌کند.
۴- به توسعه دهندگان کمک می کند تا بینش بیشتری کسب کنند، رفتار مشتری را تجزیه و تحلیل کنند و تجربه کلی کاربر را بهبود بخشند.
.تجربهٔ‌چندگانه را می‌توان به‌عنوان کل تجربهٔ کاربر با یک برنامهٔ کاربردی واحد در نقاط دیجیتال مختلف، مانند وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها، ربات‌های چت، دستگاه‌های پوشیدنی، و مواردی از این دست تعریف کرد. هدف این فناوری ترویج سفر یکپارچه و ثابت کاربر است.

امروزه، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها تنها دستگاه‌های هوشمندی نیستند که مشتریان بالقوهٔ شما از آنها استفاده می‌کنند. ابزارهای دیگری مانند ساعت های هوشمند، ماژول های AR/VR، دستیارهای صوتی و سایر دستگاه‌های اینترنت اشیا به‌‌وجود‌ آمده‌اند.

تجربهٔ چند‌گانه یا Multi-experience

تجربهٔ چند‌گانه، در روند توسعهٔ وب‌سایت اجتناب ناپذیر خواهد‌بود.
علاوه بر ایجاد یک وب‌سایت پویا که با دستگاه‌های رایج سازگار است، باید به سراغ تجربه‌های چندگانه بروید، جایی که می‌توانید با مشتریان خود در همه‌ٔ دستگاه‌هایی که احتمالاً استفاده می‌کنند ارتباط برقرار کنید.
تمرکز بر ایجاد یک برنامهٔ کاربردی چندتجربه‌ای در سال 2023 می‌تواند شانس شما را برای تبدیل شدن به بهترین کسب‌و‌کار در جایگاه خود افزایش دهد.
چرا؟
چون تجربهٔ چندگانه می‌تواند توسعهٔ وب را به روش‌های زیر بهبود بخشد:

۱-این فناوری، توسعهٔ سریع و مقیاس پذیر را در بین دستگاه‌ها امکان‌پذیر می‌کند.
۲-توسعه‌دهندگان به مجموعه‌ای از ابزارهای فرانت‌اند و خدمات بک‌اند دسترسی خواهند داشت که به برآورده کردن همهٔ نیازها کمک می‌کنند.
۳-این بر روی چارچوب‌های کم کد ساخته شده است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر استقرار آن داشته باشند.

روند توسعهٔ بلاک‌چین و وب 3

Web3 آخرین روند در توسعه‌ٔ وب است که مزایایی را نسبت به مدل فعلی Web2 با کنترل بیشتر بر داده‌ها، امنیت و تمرکززدایی ارائه می‌دهد و فرصت‌های جدیدی را برای همکاری، تبادل ارزش و مالکیت باز می‌کند.
مفهوم Web3 مبتنی بر فناوری بلاک‌‌چین است که امکان ایجاد یک شبکه توزیع شده، قابل اعتماد و امن را فراهم می‌کند که به واسطه‌های متمرکز، متکی نیست.
بلاک‌چین در توسعهٔ وب مفید است.
امنیت در سراسر شبکه‌ای از گره‌ها حفظ می‌شود که اعتبار سنجی تراکنش‌ها و افزودن بلوک‌های جدید به زنجیره را تنظیم می‌کند. هر گره دارای یک کپی از بلاک‌چین است و باید تراکنش‌های موجود در یک بلوک جدید را قبل از اضافه شدن به زنجیره تایید کند. هنگامی که یک بلوک اضافه می‌شود، شامل مجموعه‌ای از تراکنش‌ها می‌شود که نمی‌توان آنها را تغییر داد یا حذف کرد، که عملاً دستکاری داده‌های موجود در بلاک‌چین را برای کسی غیرممکن می‌کند.
بلاک‌چین شفاف است.


شفافیت یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی فناوری بلاک‌چین است، زیرا همه تراکنش ها به صورت عمومی قابل مشاهده هستند. این امر ردیابی جریان وجوه و تأیید صحت معاملات را آسان می کند.
بلاک‌چین غیر‌متمرکز است.
تمرکززدایی به معنای عدم کنترل توسط هیچ مقام یا دولت واحدی است. بر خلاف سیستم‌های متمرکز سنتی، که در آن داده‌ها و قدرت تصمیم‌گیری در دست یک نهاد واحد متمرکز است، بلاک چین آنها را در شبکه‌ای از گره‌ها توزیع می‌کند.
این قابلیت‌ها، بلاک‌چین را به یک راه‌حل عالی برای محصولات نرم‌افزاری در بسیاری از صنایع، به‌ویژه در ارتش و مراقبت‌های بهداشتی تبدیل می‌کند، جایی که امنیت داده‌های حساس از اهمیت بالایی برخوردار است.
در حالی که هنوز چالش‌ها و نگرانی‌هایی در مورد Web3 وجود دارد، مانند مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و انطباق با مقررات، مزایا و فرصت‌های بالقوه‌ٔ جدید و همچنین، هیجان و علاقهٔ زیادی را در جامعهٔ توسعهٔ‌هندگان ایجاد می‌کند.
به عنوان مثال؛
Microsoft Entra Verified ID راه‌حلی برای احراز هویت غیرمتمرکز و مدیریت هویت است که به محافظت و دسترسی به داده‌های حساس کمک می‌کند.
از مزایای فراوان بلاک‌چین در توسعهٔ‌وب استفاده کنید!
فناوری‌های Web3 می‌توانند مزایای متعددی را برای برون‌سپاری توسعهٔ‌وب فراهم کنند.
۱- سیستم‌های پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین می‌توانند تراکنش‌های ایمن و شفاف را ارائه دهند و با ایجاد قراردادهای هوشمند می‌توانند قراردادهای برون‌سپاری را خودکار کرده و نیاز به واسطه‌ها را کاهش دهند.
۲- ذخیره‌‌سازی غیر‌متمرکز داده، می‌تواند به محافظت در برابر نفوذ و دستکاری داده‌‌‌‌‌‌ها کمک کند.
به طور کلی، چنین فناوری‌های وب می‌توانند راهی کارآمدتر، قابل اعتمادتر و ایمن‌تری را برای برون‌سپاری توسعه‌ٔوب ارائه دهند و خطرات و هزینه‌های مرتبط با افزایش کارکنان فناوری اطلاعات را کاهش دهند.
با استفاده از فناوری‌های Web3 و به‌ویژه بلاک‌چین، می‌توانید با ارائه راه‌حل‌های ایمن‌تر، شفاف‌تر و کارآمدتر که نیازهای در حال تکامل مشتریانتان را برآورده می‌کند، یک مزیت رقابتی به دست آورید.

آیندهٔ توسعه‌‌ٔ وب چیست؟

سال 2023 شاهد پیشرفت‌های زیادی در زمینهٔ توسعه‌ٔوب خواهیم‌بود. در این وبلاگ مهمترین تکنیک‌های طراحی و توسعهٔ وب در آینده را مرور کرده‌ایم. فناوری بلاک‌چین، هوش‌مصنوعی، واقعیت مجازی و موارد دیگر.
بلاک‌چین، از جمله فناوری‌های موجود برای پیشرفت بیشتر در روند توسعهٔ‌وب در جهان خواهد بود. این فناوری‌ها قرار است در سال‌های آتی حاکمیت بیشتری در فضای وب به‌خود اختصاص دهد و تنظیمات دائمی را برای انطباق با نیازهای عموم مردم انجام دهد.
امیدواریم استفاده از این نکات بتواند شما را در توسعهٔ کسب‌‌وکار دیجیتال خود یاری دهد.
مجموعهٔ روماک، با چندین تجربهٔ موفق در توسعه‌ٔ‌ کسب‌و‌کارهای آنلاین، در کنار کسب‌وکار‌های روبه‌رشد است تا موفقیت آنها را در این رقابت نفس‌گیر تضمین کند.

نویسنده: رویا گلماه

نویسنده: رویا گلماه

سایر نوشته‌ها
نویسنده: رویا گلماه

نویسنده: رویا گلماه

سایر نوشته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *