فهرست مطالب

۶ قدم ساده برای بهینه‌سازی کمپین‌‌های PPC

بهینه‌سازی کمپین PPC برای بهبود عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی جستجوی پولی شما ضروری است. اما بهینه‌سازی PPC دقیقا چیست؟ پس از راه‌اندازی کمپین‌های جستجوی پولی، اجرا و جمع‌آوری داده‌ها، بهینه‌سازی‌ها آغاز می‌شود. بهینه‌سازی پرداخت به ازای کلیک (PPC) فرآیند بررسی، تجزیه و تحلیل و ویرایش عناصر کمپین برای بهبود عملکرد بر اساس اهداف تجاری است. اما از کجا باید شروع کرد؟

بررسی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی باعث ایجاد تبلیغات در نتایج جستجو می‌شوند و به جستجوگران کمک می‌کنند تا مرتبط‌ترین تبلیغات را مشاهده کنند. کارشناسان می‌دانند که اغلب، عبارت‌های جستجو دقیقاً با کلمات کلیدی موجود در حساب مطابقت ندارند.

اینجاست که بررسی نوع مطابقت کلمه کلیدی وارد می‌شود.

در حالی که تطبیق دقیق، بیشترین ارتباط را با ارائه تبلیغات دارد، اما محدودترین آنهاست و می‌تواند فرصت‌هایی را پشت سر بگذارد. به عنوان مثال، تطبیق دقیق تبلیغات با کلمهٔ سماور برقی. از طرف دیگر، تطابق گسترده در کلمات کلیدی انعطاف‌پذیرترین راه است، اما می‌تواند منجر به جستجوهای نامربوط شود که باعث ایجاد ناهماهنگی در تبلیغات می‌شود. مثلا کلمهٔ سماور برقی ممکن است با کلمهٔ تعمیر سماور برقی هم منطبق شود.

صرف نظر از اینکه چه نوع کمپینی را شروع می‌کنید، باید به طور مستمر مرور کنید تا مطمئن شوید که به مخاطبان مناسب دسترسی دارید. در اینجا چند معیار وجود دارد که به عنوان شاخص عملکرد برای کلمات کلیدی عمل می‌کنند:

CTR: نرخ کلیک (CTR) برای جستجوی کلمات کلیدی عمومی‌تر که محصول یا خدمات را توصیف می‌کنند باید حداقل بیش از 1٪ باشد. CTR برای کلمات دارای نام تجاری معمولاً بسیار بالاتر از 3٪ است. اگر CTR کمتر از آن باشد، به این معنی است که تبلیغ برای کاربر که کلیک نمی‌کند مرتبط به نظر نمی‌رسد. عبارات جستجو و ارتباط آگهی را بررسی کنید.

تبدیل‌ها: داده‌های تبدیل تاریخی را با کلمات کلیدی جدید مقایسه کنید تا ببینید چگونه آنها مقایسه می‌شوند و آیا کلمات کلیدی به اندازه کافی مرتبط هستند یا خیر.

تعاملات، زمان حضور در سایت، معیارهای وب‌سایت: اگر ترافیک آنطور که انتظار دارید با وب‌سایت تعامل نداشته باشد، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که کلمات کلیدی به بهینه‌سازی نیاز دارند.

۶ قدم ساده برای بهینه‌سازی کمپین‌‌های PPC

اصطلاحات جستجو و کلمات کلیدی منفی

جستجوی بیشتر در موضوع کلید واژه، اغلب جستجوهای نامربوط یا جستجوهای ناوبری تبلیغات شما را تحریک می‌کند و باعث عملکرد ضعیف می‌شود. بهینه‌سازی PPC نیاز به استفاده از یک استراتژی کلید واژه منفی قوی دارد.

تلاش‌های کلمه کلیدی منفی به دو دسته تقسیم می‌شوند.

کلیدواژه‌های منفی فعال
فهرستی از کلیدواژه‌ها را در مورد قطعات/لوازم جانبی، جستجوی شغل، محصولات/خدماتی که ارائه نمی‌دهید و نام رقبا که نمی‌خواهید در آن‌ها ظاهر شوید، ایجاد کنید.

کلمات کلیدی منفی واکنشی
عبارات جستجویی که باعث ایجاد تبلیغات کلمه کلیدی می‌شوند را مرور کنید. برای ویرایش، افزودن و حذف در صورت لزوم، روی کادر کنار عبارت جستجو کلیک کنید.

از فهرست‌های کلیدواژه منفی جدید برای اعمال در کمپین‌های مشابه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کنید. لیست‌های مشترک را می‌توان به راحتی در آینده به‌روز کرد و همه کمپین‌هایی که لیست را به اشتراک می‌گذارند، به طور خودکار با تغییرات به‌روز می‌شوند.

تنظیم بودجه

مدیریت بودجه یک هنر است. یافتن سرمایه‌گذاری کلی و تخصیص کمپین عالی برای تبلیغات PPC نیاز به مهارت دارد. در حالی که بیشتر تبلیغ‌کنندگان بودجه ماهانه‌ای را تعیین می‌کنند که بیش از آن هزینه نکنند، از نظر فنی، بودجه‌ها در سطح کمپین برای بودجه روزانه تنظیم می‌شوند.

Google تبلیغات را برای دریافت بهترین نتایج ارائه می‌دهد، بنابراین هزینه واقعی ممکن است کمتر یا بیشتر از بودجه روزانه باشد. با این اوصاف، گوگل بین کمپین‌ها بهینه‌سازی نمی‌کند، پس این شما هستید که به طور منظم این را بهینه کنید. کمپین‌هایی که عملکرد بهتری دارند باید درصد بیشتری از بودجه را دریافت کنند.

اگرچه این یک قانون کلی و خوب است، اما همیشه اینطور نیست. این ممکن است در مواردی که نام تجاری و آگاهی یا کمپین‌های نمایشی خاص تبدیل‌های زیادی را نشان نمی‌دهند، اعمال نشود. همچنین، نام‌های تجاری شرکت ممکن است تبدیل بالاتری داشته باشند اما نیازی به بودجه بیشتری ندارند. علاوه بر این اگر از صورتحساب ماهانه برای پرداخت استفاده می‌کنید، می‌توانید بودجه حساب تعیین کنید. این کار یک مقدار بودجه تعیین شده را در بین کمپین‌ها با تاریخ شروع و پایان فعال می‌کند، که اگر به صورت‌حساب ساختاریافته‌تری نیاز دارید، مفید است.

۶ قدم ساده برای بهینه‌سازی کمپین‌‌های PPC

تبلیغات جستجوی واکنشگرا (RSA)

تبلیغات جستجوی واکنشگرا (RSA) نوعی تبلیغات استاندارد در تبلیغات گوگل هستند. RSA‌ها حاوی حداکثر 15 عنوان و 4 توضیح هستند که به طور خودکار از طریق هوش مصنوعی Google Ads ترکیب و مطابقت داده و آزمایش می‌شوند. همانطور که داده‌ها جمع‌آوری می‌شوند، آموخته‌های Google منجر به رتبه‌بندی بازخورد قدرت تبلیغات می‌شود: ضعیف، متوسط، خوب یا عالی.

مکان‌یابی

استراتژی‌ تعدیل قیمت را برای بهینه‌سازی مکان‌هایی که تبلیغات شما در آن ارائه می‌شوند در نظر بگیرید. پیشنهادات را بر اساس مکان تنظیم کنید تا پیشنهادات شما برای جستجوگران در منطقه‌ای که می‌خواهید به آنها دسترسی بیشتری داشته باشید، افزایش یابد. پیشنهادها را برای مکان‌های پرمخاطب افزایش دهید و پیشنهادات را برای مناطقی که به خوبی تبدیل نمی‌شوند یا به‌کلی حذف نمی‌شوند، کاهش دهید. به یاد داشته باشید، هدف‌گیری مکان دقیق‌تر، دسترسی را کاهش می‌دهد، اما می‌تواند کارآمدتر باشد. به همین دلیل دیدن گزارش‌ها برای مشاهده نتایج برای بخش‌های مختلف جغرافیایی و بهینه‌سازی مهم است.

توجه به اقدامات تبدیل

با راه‌اندازی GA4، حتماً اقدامات تبدیل خود را بررسی کنید. برخی از مواردی که باید به دنبال آنها باشید:

– اهداف خود را از Universal Analytics فوراً به GA4 منتقل کنید.

– تأیید کنید که ردیابی تبدیل کار می‌کند.

– تأیید کنید که تبدیل اولیه، شاخص عملکرد کلیدی کسب‌وکار شما (KPI) است.

– آیا می‌توانید اقدامات تبدیل جدیدی را برای به دست آوردن اطلاعات غنی تر در مورد نتایج PPC اضافه کنید؟

– انواع اقدامات تبدیل را در نظر بگیرید.
به عنوان مثال: ردیابی خریدها، ثبت نام‌های ایمیل، بارگیری کاغذ سفید یا تعاملات آنلاین برای دریافت تصویر کاملی از تعامل و اقدامات کاربر با وب‌سایت از طریق تبلیغات.

هر چند وقت یک‌بار کمپین PPC را بهینه‌سازی کنیم؟

هنگامی‌ که یک کمپین برای اولین بار راه‌اندازی می‌شود، باید هر روز (یا هر چند روز یکبار) برای شناسایی ایرادات و رفع آن مشکلات در زمان واقعی نظارت شود. نمونه‌ای از این خطاها در راه‌اندازی یا دارایی‌های تایید نشده است. کمپین نیاز به جمع‌آوری داده دارد، بنابراین تا زمانی که داده‌های کافی برای تجزیه و تحلیل وجود نداشته باشد، تغییرات بزرگی ایجاد نکنید. این می‌تواند به معنای هزاران بار نمایش یا کلیک باشد، یا بسته به حجم مجاز بودجه، حدود سه تا چهار هفته بگذرد.

سخن نهایی

از آنجایی که مردم هرگز جستجو را متوقف نمی‌کنند، همیشه فرصت‌هایی برای بهبود یک حساب کاربری از طریق بهینه‌سازی‌های مکرر و مداوم PPC وجود دارد. اگر این پست ایده‌های بهینه‌سازی جدیدی برای شما ایجاد کرد، آن‌ها را به استراتژی خود اضافه کنید و امروز آنها را آزمایش کنید و تجربهٔ خود را در قسمت کامنت‌ها مطرح کنید.

Picture of نویسنده: عطیه افتخاری

نویسنده: عطیه افتخاری

عطیه افتخاری، دانشجوی روان‌شناسی، به عنوان کارشناس تولید محتوا در مجموعهٔ روماک فعالیت می‌کند.

سایر نوشته‌ها
Picture of نویسنده: عطیه افتخاری

نویسنده: عطیه افتخاری

عطیه افتخاری، دانشجوی روان‌شناسی، به عنوان کارشناس تولید محتوا در مجموعهٔ روماک فعالیت می‌کند.

سایر نوشته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *