فهرست مطالب

Crm چیست؟ راهنمای خرید بهترین نرم افزار سی آر ام

برای یک کسب و کار مهم است که در کنار برنامه‌های جذب مشتریان جدید و گسترش فعالیت‌های خود، مشتریان پیشین خود را حفظ کند، تا سود پایدار خود را با کمترین میزان ریسک برای کسب و کار خود ایجاد کند. اما سی ارام چه طور کار می‌کند؟ در ادامه به این سوال و سوال‌های دیگر دربارهٔ سی ار ام پاسخ خواهیم داد.

فهرست مطالب:

  • سی آر ام چیست؟

  • Crm چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند؟

  •  رضایت مشتری، مهمترین هدف crm در بازاریابی

  • راهنمای خرید سی آر ام برای شما

  • مقایسهٔ سی ار ام های  اختصاصی حوزه

سی آر ام چیست؟

Crm مخفف عبارت  Customer Relationship Management  است.  سی ار ام به فارسی یعنی مدیریت ارتباط با مشتری، یعنی همان چیزی که کسب و کار شما به آن نیاز دارد. Crm یا مدیریت ارتباط با مشتری، به طور کلی شامل یک استراتژی جامع در کسب‌ و‌کارهاست که با هدف جذب، حفظ و گسترش ارتباطات، ارائهٔ خدمات بهتر به مشتریان تعریف می‌شود و در نهایت افزایش وفاداری آن‌ها را تضمین می‌کند.

Crm چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند؟

کسب رضایت مشتریان با ارائه ی خدمات بهتر برای آنها و ایجاد یک تجربه خوب از برند شما از مهم ترین اهداف کسب و کار ها به شمار می رود. برای دستیابی به این نتایج و حفظ مشتریان، باید مخاطب را درک کرد و نیازهای او را شناخت و در جهت رفع همان نیاز ها حرکت کرد. به همین دلیل در ابتدا نیاز به برقراری ارتباط و دریافت بازخورد از مجموعه ی مخاطبان خود دارید تا با شناخت کامل نیازهای مشتریان بتوانید خدمات مناسبی را ارائه دهید. بنابراین در این صورت است که می‌توان گفت، اجرای crm در سازمان یا کسب و کار شما، منجر به خلق ارزش برای مشتری شده است و مشتریان شما متوجه خواهند شد شما به آنها اهمیت می دهید و به نیاز های آنها توجه دارید.

رضایت مشتری، مهمترین هدف crm در بازاریابی

یکی از مهم‌ترین اهداف  سی ار ام در بازاریابی حفظ مشتریان است؛ چرا که برای هر نوع کسب و کاری مشتریان مهم‌ترین ستون آن هستند و هر کسب و کاری که ایجاد می‌شود بدون مشتریان وفادار محکوم به شکست است.  اصلا کسب و کار بدون مشتری معنا ندارد. اما چه‌طور می‌توان این مشتری‌ها را مدیریت کرد؟ بله‌!‌ با سی آر ام.

مدیریت ارتباط با مشتری تعریف تازه‌ایی نیست. هرجایی که کسب و کاری بود و مشتریانی داشت، با گذشت زمان مدل مناسبی از مدیریت مشتریان شکل می‌گرفت اما نه به جامعیت امروزی!  

با گسترده‌شدن فعالیت‌های اقتصادی و شکل‌گیری رقبای جدید، هر کسب و کاری نیاز داشت تا برای نگهداری جایگاه کسب‌‌وکار خود در بازار، استراتژی‌های جدیدی را ارائه دهد. از این رو سی ار ام ها به شکل امروزی ایجاد شدند.

در واقع CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری با ایجاد یک دید گسترده تر از مشتریان و ارائه تمام اطلاعات مورد نیاز در مدل کسب و کار، تعامل با مشتریان را به طور کامل تری بهبود می‌بخشد.

حفظ اطلاعات مشتریان و به روزرسانی اطلاعات آنها به مرور زمان به پیچیدگی‌های زیادی رسید، بنابراین داشتن یک پایگاه مرکزی برای ساماندهی تمام جزئیات سرنخ‌ها (leads) و اطلاعات مشتریان به شدت مورد نیاز قرار گرفت، بنابراین، مشاغل برای دستیابی به روابط بهتر با مشتریان خود و به روزرسانی اطلاعات جدید به  استفاده از سی ار ام‌های اختصاصی یا عمومی روی آوردند.

به طور خلاصه اهداف سی ار ام‌ها را می‌توان به صورت زیر بیان کرد.

  1. جذب مشتریان جدید و کسب رضایت مشتریان قدیمی و تبدیل آنها به مشتریان دائمی

  2. ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به مشتریان با ارزش‌سازی در آنها

  3. افزایش فروش موثر و بالا بردن سود خالص شرکت 

  4. کاهش هزینه‌های ناشی بازاریابی و تبلیغات

  5. بازدهی بالا و کاهش زمان فروش

  6. ارائهٔ محصولات و خدمات منطبق بر نیازهای مشتری با روش‌ها صحیح

  7. کاهش نیروی‌های انسانی و هزینه‌های جاری

  8. صرفه‌جویی در زمان

 

راهنمای خرید سی آر ام برای شما

امروزه سی ار ام‌ها در مدل‌های مختلفی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید با توجه به مدل کسب و کار خود یک سی ار ام مناسب تهیه کنید یا  آنها را به صورت اختصاصی سفارش دهید.

هر سی ار ام با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد قیمت‌های متفاوتی را شامل می‌شود. اما شما می‌توانید در مدت زمان مشخص شده به تست یک سی ار ام مناسب بپردازید و بعد از آن نسبت به خرید سی ار ام مناسب اقدام کنید. 

برای خرید سی آر ام ارزان یا گران وسواس به خرج ندهید. سی ارام تخصصی حوزهٔ مناسب خود را به صورت شخصی‌سازی شده سفارش دهید.

مقایسهٔ سی ار ام های  اختصاصی حوزه

Crm در مدل‌های مختلفی توسعه یافته‌اند. سی آر ام پزشکی، سی آرام املاک و سی آر ام‌های دیگر از جمله نمونه‌های سی آر ام‌های اختصاصی این حوزه هستند. اما برای خرید سی ار ام خوب نیاز است که در ابتدا اهداف کسب و کار خود را مشخص کنید و در نهایت با مقایسهٔ سی ار ام‌های مختلف می‌توانید بهترین سی ار ام را برای کسب وکار خود انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید سی ار ام مورد توجه است نهایت سرعت سی ار ام‌هاست. یکی  از نکات خرید و مقایسهٔ سی ار ام ها، تنوع میزان خدمات پس از فروش آنهاست. خدمات پس از فروش سی ار ام‌ها، می‌تواند در هنگتم خرید بسیار رقابتی عمل کند.

کاربرد نرم افزار سی ار ام برای کسب و کارها اصلا پوشیده نیست. تفاوتی نمی‌کند صاحب یک کسب و کار بزرگ، یک استارتاپ یا یک بیزینس شخصی باشید، اهمیت توجه به خواستهٔ مخاطبان و مشتریان شما همواره اولویت اصلی شما خواهد بود. بنابراین هر چقدر در پیش بینی نیاز مخاطبان و برآورده کردن آنها دقیق‌تر عمل کنید موفقیت کسب و کار شما با درصد بالایی تضمین شده خواهد بود.
حال که اهمیت استفاده از سی آر ام را درک کردید، می‌توانید نسبت به ثبت سفارش خود از طریق وب‌سایت ما اقدام کنید. نرم افزار سی آر ام نه تنها به کسب و کارها کمک می کند که اطلاعاتشان را ذخیره و تغییرات آن ها را دنبال نمایند، بلکه منجر به افزایش بازدهی فروش در طولانی مدت نیز خواهند شد.

نویسنده: رویا گلماه

نویسنده: رویا گلماه

سایر نوشته‌ها
نویسنده: رویا گلماه

نویسنده: رویا گلماه

سایر نوشته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *